منوی اصلی
مجله تغذیه
رژیم غذایی و تغذیه مناسب
  • مدیر مجله سه شنبه 13 اسفند 1398 01:02 ب.ظ نظرات ()

    برنج سفید اغلب به عنوان یک منبع عاری از کربوهیدرات و کالری مورد انتقاد قرار می گیرد. با این حال، مصرف برنج سفید یک عنصر اصلی در فرهنگ ها و غذاهای مختلف در سراسر جهان محسوب می شود.

    آخرین ویرایش: سه شنبه 13 اسفند 1398 01:04 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مدیر مجله سه شنبه 1 بهمن 1398 03:07 ب.ظ نظرات ()
    شما هر روز غذا مصرف می‌کنید تا به بدنتان غذا و سوخت برسانید، مثل خوردن بسیاری از مواد مغذی مختلف که برای حفظ سلامت بهینه‌ی شما ضروری هستند. این‌ها مواد مغذی ضروری نامیده می‌شوند و شامل ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین‌ها، چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها می‌شود.
    برخی مواد مغذی در بدن انسان ساخته می‌شوند و این‌ها مواد مغذی غیرضروری نامیده می‌شوند. اگرچه این مواد غیرضروری نامیده می‌شوند، اما باز هم برای انجام فرآیندهای روزانه‌ی بدن لازم هستند. برخی مواد مغذی غیرضروری در رژیم غذایی هم یافت می‌شوند، اگرچه بسیاری از آن‌ها توسط بدن نیز ساخته می‌شوند.
    آخرین ویرایش: سه شنبه 1 بهمن 1398 03:09 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مدیر مجله یکشنبه 17 آذر 1398 09:29 ق.ظ نظرات ()

    گوشت گاو گاو چه خواصی دارد؟

    گوشت گاو دارای پروتئین های زیادی برای بدن می باشد. این گوشت دارای ویتامین ب ۱ می باشد که برای سلامت جسم مفید است. اگر دوست دارید که تنومند باشید و هیکل ورزشی داشته باشید گوشت گاو میل کنید.

    اگر می خواهید در مورد خواص بی نظیر گوشت گاو اطلاعات کافی داشته باشید توصیه می کنیم با ما همراه باشید.

    آخرین ویرایش: یکشنبه 17 آذر 1398 09:30 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مدیر مجله یکشنبه 12 آبان 1398 03:40 ب.ظ نظرات ()

    یک متخصص تغذیه در خراسان‌جنوبی گفت: میوه انبه دهان را خوشبو و رنگ چهره را باز می‌كند، همچنین تقویت كننده دستگاه گوارش است.

    زهرا اصغری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان‌جنوبی، تصریح کرد: میوه انبه دارای اسیدسیتریك و تانن است که هسته آن بسیار چرب و حاوی نشاسته بالایی است كه دهان را خوشبو و رنگ چهره را باز می‌كند.


    آخرین ویرایش: یکشنبه 12 آبان 1398 03:42 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مدیر مجله یکشنبه 12 آبان 1398 03:35 ب.ظ نظرات ()

    یك متخصص گیاهان دارویی در دانشكده داروسازی زنجان، دم كرده و یا جوشانده برگ زیتون را جایگزین كامل داروهای كاهنده قند خون عنوان كرد و گفت: بر اساس تأییدات سازمان بهداشت جهانی، دم كردن 5 تا 10 برگ زیتون، جایگزین كامل داروهای قند خون است.

    علیرضا یزدی‌نژاد در گفت وگو با خبرنگار بهداشت ودرمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، با بیان اینکه گیاه گزنه به ‌عنوان دیگر گیاه كاهنده قند خون است، افزود: دم كرده سرشاخه‌ها و برگ‌های گزنه جایگزینی برای داروهای شیمیایی قند خون است و چنانچه این دم كرده به همراه داروهای شیمیایی كاهنده قند خون استفاده شود، موجب سردرد، لرزش دست و سرگیجه می‌شود.

    وی ادامه داد: با توجه به اینكه این گیاه ادرار‌آور است، استفاده از آن می‌تواند موجب كاهش فشار خون شود.


    آخرین ویرایش: یکشنبه 12 آبان 1398 03:38 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مدیر مجله یکشنبه 12 آبان 1398 03:05 ب.ظ نظرات ()

    خاصیت های کرن بری

    کرن بری چه خواصی دارد؟

    کرن بری به اشکال مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید از کرن بری به عنوان سس، نوشیدنی و خشک شده استفاده کنید؛ کرن بری برای دسر و انواع غذاها استفاده می شود.

    کرن بری یک میوه بومی آمریکای شمالی می باشد که در کشورهای آمریکا و کانادا رشد می کند و بسیار پرخاصیت نیز می باشد.

    این میوه دارای آنتی اکسیدان و مواد مغذی زیادی می باشد؛ کرن بری به دلیل خاصیتی که دارد برای سلامتی بسیار مفید می باشد. مواد مغذی موجود در این میوه باعث کاهش ریسک عفونت ادراری می شود. انواع سرطان را کاهش می دهد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. همچنین این میوه باعث کاهش فشار خون می شود.

    اگر می خواهید در مورد خواص این میوه بیشتر بدانید به شما توصیه می کنیم با ما همراه باشید.


    آخرین ویرایش: یکشنبه 12 آبان 1398 03:06 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مدیر مجله دوشنبه 11 خرداد 1394 10:00 ق.ظ نظرات ()

    فقط به این دلیل که چیزی به اسم سالاد می‌خورید به معنای تضمین سلامت آن نیست. برای اثبات، به رستوران‌های زنجیره‌ای بزرگ نگاه کنید که چگونه سالادی حاوی ۱۰۰۰ کالری و ۵۰ گرم شکر تهیه می‌کنند. اما حتی سالادهای خانگی یا آن‌هایی که شما خودتان از قسمت سلف سرویس رستوران‌ها بر می‌دارید نیز می‌تواند شما را به اشتباه بیاندازد، البته مشروط بر آنکه نسبت به آنچه انتخاب می‌کنید و یا به آن اضافه می‌کنید، دقیق نباشید.

    سالاد

    آخرین ویرایش: دوشنبه 11 خرداد 1394 10:02 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مدیر مجله دوشنبه 11 خرداد 1394 09:59 ق.ظ نظرات ()

    تحقیقات جدید نشان می‌دهد نوشیدن آب پرتقال می‌تواند عملکرد مغز را در سالمندان تقویت کند. در سراسر دنیا سن جمعیت به‌سرعت در حال بالا رفتن است ، آمار نشان می‌دهد تعداد افراد ۶۰ سال به بالا تا سال ۲۱۰۰ سه برابر خواهد شد. بنابراین لازم است که روش‌هایی ساده و کم هزینه برای بهبود عملکرد ادراکی در سنین بالا پیدا کنیم.

    Orange

    آخرین ویرایش: دوشنبه 11 خرداد 1394 10:00 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مدیر مجله دوشنبه 4 خرداد 1394 11:45 ق.ظ نظرات ()

    انواع فیبر

    فیبرها به طرق متفاوتی بر سلامت شما موثرند.

    از باکتری‌های شکمی تا کاهش وزن، همه و همه غایت رژیم سلامت و مصرف فیبر تلقی می‌شوند.

    شناخت اکثر مردم درباره‌ی فیبر بسیار ابتدایی بوده و تمایل دارند تا موضوعات مرتبط با فیبر را در یک طبقه جای دهند.

    اما واقعیت این است که تمام فیبرها یکسان خلق نشده‌اند.

    آخرین ویرایش: دوشنبه 4 خرداد 1394 11:46 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مدیر مجله پنجشنبه 10 اردیبهشت 1394 08:03 ق.ظ نظرات ()

    دانه‌های غلات در زمره‌ی بزرگ‌ترین منابع تامین کننده‌ی انرژی از مواد غذایی در جهان به حساب می‌آیند. سه نوع از پرمصرف‌ترین آنها شامل گندم، برنج و ذرت می‌شود. علی‌رغم مصرف گسترده، اثرات بهداشتی غلات کاملا بحث‌‌برانگیز است. برخی بر این باورند آن‌ها از ضروری‌ترین عناصر رژیم غذایی سالم هستند، درحالی‌که گروه دیگری تصور می‌کنند که غلات ممکن است، مضر باشند. مقامات بهداشتی ایالات متحده، زنان را به خوردن ۵ تا ۶ وعده غلات در روز و مردان را به ۶ تا ۸ وعده توصیه می‌کند. با این حال برخی کارشناسان سلامت معتقدند حتی‌الامکان از مصرف غلات و حبوبات اجتناب کنیم. با افزایش محبوبیت رژیم غذایی سرخپوشان (نوعی رژیم نجات بخش برای سلامت) که به حذف حبوبات و غلات توصیه می‌کند و پیروی از آن رژیم بسیاری از مردم از غلات اجتناب می‌کنند چرا که بر این باورند، غلات ناسالمند. قابل ذکر است که در مورد تغذیه، اغلب استدلال‌های خوبی در هر دو طرف وجود دارد. در طول این مقاله به جزییات اثر غلات بر سلامتی که مورد آزمایش قرار گرفته و موارد خوب و بد هر دو می‌پردازیم.

    غلات چه هستند؟

    دانه غلات (یا غلات ساده) دانه‌هایی کوچک، سخت و دانه‌های خشک خوراکی هستند که روی گیاهان علف‌مانند، به نام غلات رشد می‌کنند. آن‌ها غذای اصلی بسیاری از کشورها هستند و تا حد زیادی، بیشتر از هر گروه مواد غذایی دیگر، انرژی غذایی سراسر جهان را فراهم می‌کنند. غلات نقش عمده‌ای در تاریخ بشر ایفا کرده‌اند و پیشرفت در زمینه‌ی کشاورزی غلات، چنان عمده است که باعث توسعه تمدن می‌شود. انسان‌ها عمده مصرف‌کنندگان غلات هستند اما غلات برای تغذیه و فربه کردن دام نیز استفاده می‌شود. هم‌چنین غلات می‌توانند به محصولات غذایی مختلفِ فرآوری‌شده نیز بدل شود.

    انواع غلات

    آخرین ویرایش: پنجشنبه 10 اردیبهشت 1394 08:05 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مدیر مجله شنبه 22 فروردین 1394 12:03 ب.ظ نظرات ()

    هنگام مهیا‌ کردن یک وعده‌ی غذایی ممکن است متوجه نباشید چقدر آسان است که، مواد غذایی مورد‌ نیاز بدنتان را در آن بگنجانید. با گنجاندن تمام مواد‌ غذایی در برنامه روزانه، منافع زیادی از جمله سلامتی، زیبایی و انرژی بدست می‌آورید. اینجا تعدادی از مواد غذایی اصلی آمده است که می‌تواند خستگی را از بین ببرد و به شما کمک کند تا روزتان را با سرحالی شروع کنید. در پایان متن، دستورالعملی گذاشته‌ام که شما متوجه می‌شوید چقدر آسان است.

    غذای زیبایی

    آخرین ویرایش: شنبه 22 فروردین 1394 12:04 ب.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مدیر مجله پنجشنبه 20 فروردین 1394 08:45 ق.ظ نظرات ()

    جلبک‌ها سرشار از مواد مغذی هستند که تاثیرشگرفی بر بدن و مغز دارد. ۱۰ مزیت ثابت شده‌ی جلبک بر سلامت عبارتند از:

    1. جلبک سرشار از بسیاری از مواد مغذی است.

    جلبک موجودی زنده است که به دو شکل در آب تازه و نمکی رشد می‌کند. این یک نوع از انواع باکتری به نام cyano است که اغلب به جلبک سبز-آبی اشاره دارد. درست مانند گیاهان، باکتری cyano هم می‌تواند از نور خورشید از طریق فرآیندی به نام فتوسنتز بهره‌مند شود.

    جلبک از سوی قبایل آزتک در گذشته‌های دور به صورت روزانه مصرف می‌شد، اما هنگامی که ناسا اعلام کرد که جلبک می‌تواند در فضا رشد کند و به ‌وسیله فضانوردان استفاده شود، دوباره مشهور شد. مقدار استاندارد روزانه جلبک دریایی ۱ تا ۳ گرم است، اما مقادیر بیش از ۱۰ گرم در روز نیز به طور موثری استفاده می‌شود.

    اشکال مختلف جلبک دریایی

    آخرین ویرایش: پنجشنبه 20 فروردین 1394 08:53 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مدیر مجله چهارشنبه 19 فروردین 1394 09:03 ق.ظ نظرات ()

    بسیاری از رژیم‌ها از گذشته تا کنون معروف بوده‌اند. آن‌ها سال‌ها پیش معروف شده‌اند اما مردم هنوز از آن‌ها پیروی می‌کنند و هنوز هم نتیجه می‌گیرند.

    این‌ها شامل موارد زیر می‌شود، اما محدود به این‌ها نیست:

    • رژیم مدیترانه‌ای.
    • رژیم با کربوهیدرات کم.
    • رژیم غذایی سرخپوشان.
    • رژیم غذایی گیاهی.

    افراد گرایش دارند که به آنچه این رژیم‌ها را از هم جدا می‌کند توجه کنند و در مورد آن بحث کنند. تاکنون، این مباحثه مفید نبوده است. حداقل تا کنون.

    شاید، به جای بحث کردن درباره‌ی افتراق آنها ما باید به مشترکات این رژیم‌ها توجه کنیم.

    احتمالا این‌ها قوانین جهانی هستند که در سراسر جهان موثرند و مابقی رژیم شما هیچ نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

    واقعیت این است که بین همه رژیم‌هایی که در بالا به آن اشاره شد و همه رژیم‌هایی که با سلامت طولانی مدت سازگارند، اشتراکاتی وجود دارد.

    ۶ وجه مشترک همه رژیم‌های موفق دنیا عبارتند از:

    آخرین ویرایش: چهارشنبه 19 فروردین 1394 09:04 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مدیر مجله دوشنبه 17 فروردین 1394 08:22 ق.ظ نظرات ()

    پروبیوتیک

    آیا می‌دانید که نسبت باکتری‌‌ها به سلول‌های در بدن شما ۱۰ به ۱ است؟

    کاملا درست است و اغلب آنها در روده سکنی گزیده‌اند.

    البته نیازی نیست که وحشت کنید، اغلب آنها بی‌ضرر هستند.

    وجود این باکتری‌های مفید در روده از مزایای فراوانی برای حفظ سلامت ما برخوردار است.

    از جمله این مزایا می‌توان به کاهش وزن، تسهیل گوارش، بهبود عملکرد سیستم ایمنی، پوستی بهتر و کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها اشاره کرد.

    همین امر ما را به سوی موضوع مورد نظر یعنی پروبیوتیک‌ها سوق می‌دهد.

    پروبیوتیک‌ها به مواد غذایی یا مکمل‌هایی اطلاق می‌شود که حاوی این باکتری‌های مفید باشند و فرض بر این است که سکنی گزیدن این موجودات کوچک میکروسکپی در روده برای ارتقای سلامت بدن می‌باشد.

    اهمیت آنها به قدریست که هرچه درباره‌ی آنها بگوئیم اغراق نکرده‌ایم.

    مراقبت از روده و باکتری‌های مفیدی که در آن ساکن هستند، شاید یکی از مهمترین اقداماتی قلمداد شود که هر فرد می‌تواند در باب سلامت خود انجام دهد.

    آخرین ویرایش: دوشنبه 17 فروردین 1394 08:25 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
  • مدیر مجله شنبه 15 فروردین 1394 09:11 ق.ظ نظرات ()

    بادام زمینی

    حتی بادام زمینی‌های کوچک نیز می‌تواند سلامت قلب شما را بهبود ببخشد و چند سال به عمرتان اضافه کند.

    در اولین مطالعه از این نوع مطالعات، خوردن مغزها از جمله بادام زمینی، با نرخ مرگ و میر کمتر در همه گروه‌های قومی حتی افرادی که شرایط متابولیکی خاصی مانند مرض چاقی یا دیابت، مصرف سیگار یا الکل داشتند، مرتبط نشان داده شد.

    در مطالعه‌ای گسترده برنامه‌ی غذایی امریکایی‌های کم درآمد، افرادی از جنوب شرق آسیا و چینی‌های شانگهای مورد بررسی قرار گرفت. در همه گروه‌ها از جمله سیاه پوستان، سفید پوستان و آسیایی‌ها، خوردن مغزها با طول عمرشان مرتبط بود. شرکت‌کنندگان در تحقیق نیازی به خوردن مغزها‌ی گران قیمت برای افزایش طول عمر نداشتند، گرچه بادام زمینی و کره بادام زمینی در زمره‌ی انواع مغزهای گران قیمت به شمار می‌روند.

    آخرین ویرایش: شنبه 15 فروردین 1394 09:12 ق.ظ
    ارسال دیدگاه
تعداد صفحات : 5 1 2 3 4 5
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic